{No} para(glide)

Voltam siklóernyőzni. Egy 3 napos tanfolyam, amit kedvezményes áron sikerült megcsípni, így nem akartam kihagyni. Korábban sosem foglalkoztam vele, bár mindig tetszett amikor a Hármashatár-hegy fölött láttam a levegőben keringeni a pilótákat. Két napig csak a startot, leszállást, ernyő irányítását gyakoroltuk, aztán a harmadikon felmentünk a Mátrába és olyan 50 méter magasságú dombokról ugráltunk lefelé. Mondanom sem kell, hogy király volt - bár rohadt nehéz is. Alapvetően nem bonyolultabb a biciklizésnél, de rá kell érezni az ízére és ez nehéz olyankor, amikor minden pillanatban más erejű és irányú széllökések érnek. Nincs két egyforma startolás, repülés és landolás, ráadásul szoros összeköttetésben vagyok a rám szíjazott ernyővel, amit kézzel-lábbal-testsúly-áthelyezéssel egyszerre kell irányítani. Természetesen zakóztam párszor, de a nap szépségíjas és leghosszabb repülése is az enyém volt, tehát összeségében sikerként könyvelem el a dolgot. Persze egy extrém sportnál már az is sikernek tekinthető, ha nem harapunk fűbe, de azért ennél kicsit magasabbak voltam az elvárásaim. 

paraglide.jpg

Megismerkedtem egy csajjal (se nem szép, se nem okos és még fiatal is), akinek épp az első nap közben ment gallyra a 2 éves kapcsolata az ugyancsak jelen lévő faszijával, aki így a további napokon már nem vett részt. Mivel eléggé megzuhant, így kicsit bátorítottam - már csak az ernyőzés veszélyei miatt is - és azóta enyhén rám akaszkodott. Egyelőre nem zavaró mértékben és mivel neki is tetszett a repkedés, így a két hét múlva esedékes repetában is érdekelt, ergo már lesz egy ismerős arc is a bandában. Főleg, hogy a barátom, akivel mentem nem remekelt, az oktatók nem is hagyták egyedül repülni, így ő biztosan nem jön a következő alkalomra.

Jó érzés volt valami új dolgot tanulni és bár megerőltető (izomláz, húzódás, zúzódás, stb), de talán épp emiatt élveztem annyira. Megdöbbentő, de egészen természetes érzés a levegőben lenni úgy, hogy közben szinte szerves részed az eszköz, amivel ezt eléred. Minden mozdulatodra reagál és as levegőben szinte súlytalannak érzi magát az ember. Addiktív bír lenni, az hótziher.